Projekty zagraniczne

Projekty zagraniczne
  • Projekt E-TWINNING
  • Program COMENIUS
  • Program „Młodzież w działaniu”
  • Enter Your Future
  • Współpraca polsko-niemiecka
  • Program Back to School

PROJEKT E-TWINNING UKOŃCZONY – 100 % SUKCESU!!!

Uczniowie klasy 2a wraz z opiekunem mgr Darią Kuć zakończyli z powodzeniem realizację projektu “Macbeths of the 21st century” w ramach programu e-Twinning. Projekt obejmował tematykę zainteresowań młodych ludzi w dziedzinie  muzyki, literatury, języków obcych, sportu, technologii, a także dziedzictwa narodowego. W każdym miesiącu wykonywane było 1 działanie realizowane  za pomocą najnowocześniejszych narzędzi internetowych – web2tools. Efekty można podziwiać na stronie internetowej projektu, facebooku i blogu.

Współpracując ze szkołami z Turcji, Włoch, Grecji i Hiszpanii stworzyliśmy wiele ciekawych produktów, z których jesteśmy dumni. A oto niektóre z nich. Pochwalmy się.

1.Muzyka – stworzyliśmy wspólnie wiersz o projekcie i zaśpiewaliśmy  jego fragment. Przeczytaj: wiersz – canva

2.Sztuka – stworzyliśmy GIF znanego dzieła sztuki: https://www.emaze.com

oraz napisaliśmy historie inspirowane dziełami sztuki. Wszystko umieściliśmy w e-booku: art- e-book Macbeths-of-21st-Century

3.Kultura i kultowe filmy – wymieniliśmy się e-kartkami z okazji Nowego Roku oraz poznaliśmy filmy polecone przez naszych partnerów. Po seansie filmowym wykonaliśmy  quiz w Kahoot lub edupuzzle.

4. Książki – na podstawie 5 fikcyjnych bohaterów napisaliśmy wspólnie 5 krótkich opowiadań: https://en.calameo.com

5.Język angielski – uczestniczyliśmy w dyskusji online z partnerami na temat zainteresowań nastolatków ćwicząc w ten sposób umiejętności językowe.

6. Technologia – wykonaliśmy plakaty dotyczące Covid-19 i umieściliśmy je na platformie padlet: coronavirus- padlet

7. Dziedzictwo narodowe – każdy partner zaprezentował sylwetkę znanej postaci z historii. Naszą pracę można zobaczyć na: heritage – canva

8. Sport – wzięliśmy udział w turnieju mankala online.

Projekt Twinng

Oprócz głównych działań wykonywanych w czasie wolnym, pracowaliśmy także na lekcji języka angielskiego tworząc ciekawe materiały: wspólne pisanie opowiadania “Macbeth in our town” w google docs, plakat na temat Dnia e-Twinning, odbyliśmy rozmowy na temat  ulubionych książek i muzyki, uczestniczyliśmy w wideokonferencjach z partnerami.

Realizacja projektu była dużą przygodą i wspaniałym doświadczeniem dla uczniów i nauczycieli: nauczyliśmy się efektywnie  współpracować, poszerzyliśmy wiedzę na temat innych kultur, nabyliśmy nowe umiejętności technologiczne i społeczne. Uczniowie poczuli, że nauka języka angielskiego jest bardzo ważna, bo otwiera drzwi do innego świata, a praca projektowa odkrywa nowe możliwości i talenty.