Wycieczki zagraniczne

Niemcy

Anglia

Nasza wycieczka do Anglii była cudowna. Odwiedziliśmy wiele pięknych miejsc, nie zapominając przy tym o samym Hastings – niezwykle urodziwym miasteczkiem, które było głównym miejscem naszego pobytu.

Zamek, a przede wszystkim ogrody w Hever, zapierały dech w piersiach. Na filmiku z naszego wyjazdu można je podziwiać i poczuć się, jakby znowu się tam było. Niesamowite są także ujęcia z Oxfordu, gdzie zwiedziliśmy kilka cudownych miejsc, między innymi słynny oxfordzki uniwersytet, na którym mieliśmy niezwykłą przyjemność posłuchać od naszego rodaka o kilku interesujących tradycjach, panujących na terenie akademika oraz samego uniwersytetu.

Niestety niezbyt wiele zdołaliśmy zobaczyć ze zmiany warty pod pałacem królewskim w Londynie (królowa też nie uścisnęła nam rąk, ech..), za to odwiedziliśmy kilka interesujących muzeów. A po każdym wypadzie mieliśmy szansę wygrać coś fajnego w konkursie, organizowanym przez nasze cudowne panie nauczycielki, przewodniczki, opiekunki, drugie (właściwie trzecie) mamy, ochroniarze oraz anioły stróże, które sprawowały nad nami pieczę podczas całej wycieczki.

W Brighton – pomimo szaleńczego wiatru – bawiliśmy się wspaniale; zwiedziliśmy Brighton Museum & Art Gallery, z którego mnóstwo wspaniałych ujęć można zobaczyć w naszym filmiku z wycieczki. Później wpadliśmy na molo oraz kamienistą plażę, na której wiele osób zabawiło się w poszukiwaczy cennych kamieni.

Hastings samo w sobie było piękne, jednak podczas kilku spacerów, jakie wspólnie odbyliśmy – mogliśmy dostrzec mnóstwo skrytych detali, które dostępne były jedynie dla nielicznych. Słowo daję, że wchodzenie po niesamowicie długich schodach było warte tego pięknego widoku!

Wiadomo, że jedyni trafili na względnie „lepszą” host-rodzinę, inni na trochę gorszą, jednak wszyscy cudownie spędziliśmy czas (i przekonaliśmy się, że Anglicy wcale nie podają jedynie mrożonej pizzy z zeszłego stulecia).

Kogo by nie zapytać, z pewnością zaręczy, że te dwadzieścia cztery godziny jazdy autobusem były warte tych wspomnień.

Julia Biel, 2B

Muzyka wykorzystana w filmie pochodzi stąd.